|
|
ajmujemy
się naprawami samochodów osobowych oraz dostawczych, wyposażonych w systemy
wtrysku benzyny i oleju napędowego sterowane mechanicznie i elektronicznie.
Dokonujemy napraw silników, układów przeniesienia napędu, zawieszeń oraz
osprzętu elektrycznego t.j. alternatory, rozruszniki i innych urządzeń będących
na wyposażeniu samochodu. Naprawiamy trudne i beznadziejne usterki pojazdów. W swojej pracy skupiamy się na technicznej poprawności dokonywanych
napraw i analizie przyczyn powstawania awarii. Poczynione obserwacje pozwoliły
nam stworzyć własną bazę informacji o usterkach, interpretacji wyników pomiarów,
sposobach diagnozowania i napraw. Niepoprzestając na tym, uzupełniamy swoją
wiedzę czytając podręczniki i prasę fachową. Uczestniczymy w szkoleniach i
seminariach tematycznych oraz współpracujemy z ludźmi, którzy podobnie jak my
łączą pasję z pracą zawodową.
|
|
ozmawiając z
użytkownikami pojazdów samochodowych, oraz obserwując skutki
pseudo napraw odnosimy wrażenie, że większość kierowców
tęskni za dawnymi samochodami. Dawnymi, to znaczy takimi, w
których statystyczny Kowalski mógł w chwilach
wolnych od zajęć, dać upust swoim "moto-fantazjom". Największe pole do
popisu stanowił aparat zapłonowy i gaźnik z ogromną liczbą ruchomych
elementów. Były one nie lada wyzwaniem dla miłośnika
motoryzacji. W większości przypadków próby
podwórkowych modyfikacji kończyły się kompletnym
rozregulowaniem silnika i nieuniknioną wizytą w warsztacie. Tym
próbom dzielnie stawiły czoła silniki wysokoprężne, ponieważ
do ich regulacji potrzeba specjalnych narzędzi, a przeciętny entuzjasta
nie mógł lub nie chciał ich kupić. Ponadto oporne metalowe
rurki nie poddawały się tak łatwo jak giętkie przewody zapłonowe.
Niejednokrotnie słyszymy wypowiedzi potencjalnych klientów:
"gdybym miał czym i gdzie, to bym sobie sam naprawił, bo ja się na tym
znam"...
| |
co z wiedzą i
praktyka warsztatową? Czy pseudo znawcy tematu zdają sobie sprawę
z faktu, że pojazdy samochodowe są skomplikowanym wytworem myśli
inżynierskiej, której nie może zabraknąć w procesach
obsługowo-naprawczych? Czy klienci trywializując pracę mechanika chcą
go poniżyć, czy sami się dowartościować? Nowoczesne pojazdy nie dają
majsterkowiczom pola do popisu, Wszechobecna elektronika w postaci
czujników i elementów wykonawczych rzuca
dyletantów na kolana i nie pozostawia złudzeń.
Nieodpowiedzialne grzebanie kończy się w większości bolesnym klapsem
finansowym. Do przeprowadzania napraw potrzebne są: wiedza,
doświadczenie i specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. Pojazdy powinny
trafiać w ręce odpowiedzialnych i wykształconych mechaników,
którzy swoją wiedzą zagwarantują poprawność wykonanych napraw. Na
bylejakość i przypadkowość nie można sobie pozwolić .
| |
o czego
wystrzegamy się jak ognia, to podawanie klientom natychmiastowych
diagnoz i wycen. Wyznajemy zasadę podejmowania decyzji po uprzednim
upewnieniu się, że nie zaszkodzi ona nam, ani portfelowi naszego
klienta. Uważamy, że lepiej wiedzieć co się mówi, niż
mówić co się wie. Poprawna diagnoza i wycena usługi musi być
poparta procesem pomiarów i weryfikacji wadliwego podzespołu
lub systemu. Nie można wykonać poprawnej naprawy bez znajomości zasady
działania urządzenia. Wydawane w pośpiechu diagnozy w większości
przypadków nie potwierdzają się. Praktyka dowodzi, że jedna
usterka pociąga za sobą następną. W zaniedbanym, wyeksploatowanym
pojeździe jest ich czasami tak wiele, że lista niedomagań zawiera od kilku do
kilkudziesięciu punktów. Znacząca liczba kierowców
uważa, że jednym ze sposobów na zmniejszenie
kosztów eksploatacji pojazdu jest głośniej nastawiane radio.
Nie słychać wtedy stuków i jęków uszkodzonego podzespołu.
| |
|
|
|